FANDOM

Tą edycję zorganizuje belgijski nadawca, z powodu odmowy ugoszczenia konkursu przez zwycięzcę, Wielką Brytanię.

Organizacja

Konkurs odbędzie się w przeuroczym mieście Hasselt. To miasto w północno-wschodniej Belgii, jest stolicą belgijskiej Limburgii. Leży nad rzeką Demer i Kanałem Alberta. Założone zostało w VII wieku, nazwa wiąże się prawdopodobnie z leszczyną.

Konkurs odbędzie się w Ethias Arena, największej hali widowiskowo-sportowej w całym kraju. Jest ona w stanie pomieścić ponad 21 tysięcy osób! Odbył się tam już Konkurs Piosenki Eurowizji dla  w 2005.

Sloganem edycji zostało hasło "Dare To Make Your Dreams Come True", czyli "Miej odwagę spełniać swoje marzenia". Jest to aluzja do sloganu Konkursu Piosenki Eurowizji 2019 ("Dare To Dream", czyli "Miej odwagę śnić"), który odbędzie się w Izraelu. Jest to poniekąd uzupełnienie tego hasła, albowiem samo marzenie nie wystarcza. Należy też mieć odwagę je realizować i wprowadzać w życie. Natomiast logo to jakiś przypadkowy znaczek z Internetu.

Konkurs poprowadzą trzy osoby: Moranica Davenport, która prowadziła ten konkurs już wiele razy oraz belgijscy prezenterzy telewizyjni: Nawell Madani i Tom Van Landuyt.

Konkurs otworzy zwyciężczyni poprzedniej edycji, Birdy, która zaśpiewa swój utwór - "Wings"! Oczywiście należy pamiętać, że wygrała ona konkurs dla Wielkiej Brytanii, nie dla Belgii. Następnie na scenie zawita jedna z poprzednich belgijskich zwyciężczyń konkursu i wielokrotnych uczestników konkursu, Emma Bale, która wykona dla nas jeden ze swoich nowszych utworów - "Cut Loose"! Po tym nastąpi prezentacja wszystkich finałowych piosenek, po której rozpocznie się głosowanie, a później - ich liczenie. Ten czas, zwany przez niektórych interwałem, ponownie umili nam Birdy, która wykona jeden ze swoich najbardziej znanych utworów - "Skinny Love"! A na koniec całą halę rozgrzeje Moranica, która wykona swój najnowszy utwór - "Złap mnie"!

Kraje uczestniczące

W 49. edycji konkursu znowu zmalała liczba uczestników. W finale możemy zobaczyć powracające San Marino i Słowację. Z konkursu za to zrezygnowali Szwajcaria i Izrael oraz zdyskwalifikowana Islandia, która swój utwór przesłała po terminie zgłoszeń.

Finał

L.P. Państwo Artysta Utwór Język Miejsce Punkty
1. Wielka Brytania Wielka Brytania Fall Out Boy Light Em Up angielski 7 58
2. Bośnia i Hercegowina BiH The Psychedelic Furs Love My Way angielski 8 58
3. Litwa Litwa Wanda i Banda Hi-Fi polski 4 65
4. Francja Francja Imagine Dragons Zero angielski 10 49
5. Szwecja Szwecja London Grammar Hey Now angielski 3 68
6. Albania Albania Agua Roja Be Alone angielski 1 81
7. San Marino San Marino CHVRCHES Under The Tide angielski 12 43
8. Słowacja Słowacja Cutting Crew (I Just) Died In Your Arms angielski 15 18
9. Czechy Czechy Transviolet Pretty Head angielski 5 62
10. Włochy Włochy Within Temptation Forgiven angielski 11 48
11. Białoruś Białoruś DNCE Toothbrush angielski 13 31
12. Irlandia Irlandia The Neighbourhood Sweater Weather angielski 2 78
13. Niemcy Niemcy Sunrise Avenue I Help You Hate Me angielski 14 20
14. Dania Dania Bring Me The Horizon Follow You angielski 9 53
15. Belgia Belgia Cryoshell Creeping In My Soul angielski 6 60
Lista edycji
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
41 42 43 44 45 46 47 48 49 50
51 52 53 54 55 56 57 58 59 60