FANDOM

Austria - państwo położone w Europie Środkowej, federacja dziewięciu krajów związkowych ze stolicą w Wiedniu. Od 1995 należy do Unii Europejskiej.

Powierzchnia Austrii wynosi 83 854 km². Ponad połowa kraju znajduje się w Alpach. Najwyższym szczytem jest Großglockner, sięgający 3797 m n.p.m. Na wschodzie Austrii znajduje się Kotlina Wiedeńska, a także Mała Nizina Węgierska z Jeziorem Nezyderski. Przez Austrię przepływa Dunaj(na odcinku o długości 350 km). Regiony górskie gęsto porasta las. 24% powierzchni Austrii znajduje się pod ochroną.

Austria znajduje się pod wpływem klimatu umiarkowanego, jednak ze względu na położenie i rzeźbę występują lokalne różnice klimatyczne.W Austrii występuje piętrowość klimatyczna. Średnie temperatury stycznia wynoszą od −1 °C na nizinnych terenach, m.in. w dolinie Dunaju, do −10 °C na obszarach górskich. Wysoko w górach średnie temperatury zimą mogą być jeszcze niższe i osiągać −20 °C. Latem, gdy nad obszary kraju dostają się zwrotnikowe masy powietrza, w dolinach jest ciepło i średnie wartości osiągają +20 °C lub więcej. Rekordową temperaturę odnotowano 3 sierpnia 2013 w miejscowości Dellach im Drautal w Karyntii +39,9 °C.

Austria zachowuje militarną neutralność i nie należy do żadnego paktu wojskowego.

Historia udziałów Edytuj

21. SheSays Rosegardens angielski 13. 43
22. Keren Degtyareva Meczti rosyjski 5. 72
23. Agnès Milewski SOMA angielski 9. 56
24. Mia Aegerter Schwarzer Fleck niemiecki 11. 45
25. Johannes Oerding Jemanden wie dich niemiecki 11. 55
26. Eisblume Louise niemiecki 11. 52
27. AVEC Dead angielski 1. 114
28. We Walk Walls Little Lies angielski 9. 62
29. Siv Jakobsen Toxic angielski 12. 38
30. Sophia Somajo Klein Blue angielski 10. 58