FANDOM

Estonia - państwo w Europie Północnej, nad Morzem Bałtyckim, powstałe po I wojnie światowej. Członek Unii Europejskiej i NATO. Graniczy z Łotwą od południa i z Rosją od wschodu oraz z Finlandią przez Zatokę Fińską.

Oficjalnym językiem kraju jest język estoński, należący do grupy języków ugrofińskich. Estoński jest bardzo blisko spokrewniony z językiem fińskim. Język estoński posiada także bardzo silne wpływy germańskie (głównie z niemieckiego i szwedzkiego), około 30% wszystkich słów pochodzi z tych języków.

W skład Estonii wchodzi ponad 1500 wysp i wysepek w Zatoce Ryskiej (największe Sarema i Hiuma) o łącznej powierzchni 4,2 tys. km² (9,2% powierzchni kraju). Średnia temperatura w najchłodniejszym miesiącu (w lutym) wynosi od –7 °C na wschodzie, do –3 °C na zachodnich wyspach, w lipcu 16-17 °C. Suma roczna opadów 500–700 mm, maksimum od lipca do września.

Estonia jest krajem przemysłowo-rolniczym. Port morski w Tallinnie należy do większych na Bałtyku. Sieć drogowa liczy 28 tys. km, a jej uzupełnieniem jest 958 km kolei (2005 r.). Coraz większe znaczenie ma turystyka (dochody przekraczają pół miliarda dolarów). W 2015 roku kraj ten odwiedziło 2,763 mln. turystów (5,3% mniej niż w roku poprzednim), generując dla niego przychody na poziomie 1,500 mld dolarów.

Historia udziałów Edytuj

1. Kerli Feral Hearts angielski 10 43,5
2. Emmelie de Forest Rainmaker angielski 6 62
3. Aminata Fighter angielski 15 29
4. Imagine Dragons Believer angielski 3 91
5. GRETE PAIA Stories Untold angielski 17 14
6. Daler Mehndi Tunak Tunak Tun arabski 17 29
Brak reprezentanta w 7. edycji
8. Julia Michaels Issues angielski 17 20,5
Brak reprezentanta w 9 i 10. edycji
11. Axwell/\Ingrosso Sun is Shining angielski 6 69
12. Kerli Diamond Hard angielski 3 83
13. Kehlani Gangsta angielski 17 17,5
18. Opera Skaala Heart of Light angielski 21 43