FANDOM

Kodaline – irlandzki zespół muzyczny, grający alternatywnego rocka. Początkowo znany jako 21 Demands. Zadebiutowali kawałkiem Give Me A Minute który znalazł się na Irish Singles Chart w marcu 2007 roku. W 2011 roku zespół zmienił nazwę na Kodaline.

Kariera

21 Demands

Jako 21 Demands, zespół po raz pierwszy zwrócił na siebie uwagę w listopadzie 2007 roku, kiedy wzięli udział w piątej edycji talent show RTÉ; You're a Star, zdobywając drugie miejsce. 3 marca 2007 roku zespół wydał swój singiel, zatytułowany Give Me A Minute, który później znalazł się na Irish Singles Chart, gdzie zdobył pierwsze miejsce. 21 Demands napisał także One of Those Days, który puszczany był na irlandzkim kanale YouTube Channel Television.

In a Perfect World

Kwartet wydał swój debiutancki minialbum The Kodaline EP we wrześniu 2012. Jeden z czterech utworów umieszczony na epce został szczególnie wyróżniony; "All I Want" został wybrany jako BBC Radio 1 DJ Fearne Cotton's Record of the Week, towarzyszył w 9 serii Chirurgów, "Remember the Time" i służył jako tło muzyczne dla Google's 2012: Year In Review video. W grudniu 2012, BBC ogłosiło, że Kodaline zostało nominowane do Sound of 2013.

2015 - Coming Up for Air

Kodaline 9 lutego wydali swój drugi album. Wyróżnione utwory to: ,,Honest" (wydany 8 grudnia 2014) oraz ,,The One". Przez Metacritic został umieszczony na 51. miejscu setki najlepszych piosenek.

Historia udziałów

34. edycja Szkocja Szkocja Brother angielski 1 92
38. edycja Dania Dania Raging[1] angielski 14 48

Przypisy

  1. Nagrane we współpracy z Kygo.