FANDOM

 Macedonia (maced. Македонија, alb. Maqedonia), Republika Macedonii (maced. Република Македонија, alb. Republika e Maqedonisë), na forum międzynarodowym państwo określane jest tymczasową nazwą Była Jugosłowiańska Republika Macedonii (ang. Former Yugoslav Republic of Macedonia – FYROM) – państwo w Europie Południowej, powstałe po rozpadzie Socjalistycznej Federacyjnej Republiki Jugosławii, leżące na Półwyspie Bałkańskim i zajmujące ok. 38% regionu historycznego i geograficznego Macedonii.

 Język: macedoński (urzędowy) 66%, albański (urzędowy na obszarach zamieszkanych przez minimum 20% Albańczyków) 25%, turecki 3%, serbski 3% (wszystkie cztery urzędowe w niektórych rejonach).

Republika Macedonii jest niewielkim krajem leżącym w południowo-wschodniej Europie (Bałkany), a dokładniej w środkowej części Półwyspu Bałkańskiego, w geograficzno-historycznym regionie Macedonii. Państwo nie ma dostępu do morza. Kraj cechuje się wyżynno-górzystym krajobrazem.

Turyści najczęściej odwiedzają Ochrydę, Skopje i Bitolę. Macedonia ma również wiele atrakcji przyrodniczych. W kraju znajdują się trzy parki narodowe: Pelister, Galiczica, Mawrowo i różne inne atrakcje naturalne, np. kanion Matka, jezioro Prespa, czy jezioro Berowo.

Historia udziałów

1. Tamara Todevska Tazna ljubov, srekna pesna macedoński 15 34
2. Loïc Nottet Million Eyes angielski 10 56
3. ZAA Irie & Kool serbski 3 76
4. Melanie Martinez Soap angielski 5 65
5. Rennata West Side Story angielski 8 49
6. Sandu Ciorba Pe cimboi rumuński 2 78
7. Lindita Halimi S'të fal albański 14 41
8. Sia Chandelier angielski 11 53
9. Aleksandra Janeva Vo tvojot svet macedoński 14 35
10. Luke Black Demons angielski 3 73
15. Dimitar Andonovski Ako Me Boli macedoński 16 38