FANDOM

Maher Mustafa Zain - (urodzony 16 lipca 1981 roku) szwedzki piosenkarz pochodzący z Libanu. Specjalizuje się w muzyce R&B o tematyce muzułmańskiej.

Życie

Maher Zain urodził się w libańskiej rodzinie, która wyemigrowała do Szwecji. Tam właśnie ukończył szkołę, uzyskując tytuł licencjata w inżynierii lotniczej. Po studiach, w 2005 roku nawiązał współpracę z urodzonym w Maroku, szwedzkim producentem RedOne.

Gdy RedOne przeniósł się do Nowego Yorku, Maher wkrótce zaczął kontynuować swoją karierę muzyczną w Stanach Zjednoczonych, produkując dla takich artystów, jak Kat DeLuna.

Po powrocie do Szwecji, Zain ponownie zaangażował się w swoją wiarę. Postanowił odejść od kariery producenta, by zostać piosenkarzem i autorem piosenek R&B z silnym wpływem muzułmańskim.

Kariera

W styczniu 2009 roku, Maher Zain rozpoczął prace nad albumem z Awakening Records. Jego debiutancki album "Thank you Allah" z trzynastoma piosenkami został wydany 1 listopada tego samego roku.

Zain i Awakening Records z powodzeniem wykorzystywali portale społecznościowe, takie jak Facebook, YouTube i iTunes do promowania albumu. W 2010 roku jego muzyka stała się popularna nie tylko w  państwach islamskich i arabskojęzycznych, ale i wśród młodych muzułmanów w krajach zachodnich. Pod koniec tego roku, był najbardziej rozpoznawalną osobą w Malezji. Jego album "Thank you Allah" wielokrotnie otrzymał platynę od wytwórni Warner Music Malaysia i Sony Music Indonesia.

Śpiewa przeważnie po angielsku, jednak wydał kilka piosenek w innych językach. Piosenka "InshaAllah" jest dostępna w wersji angielskiej, arabskiej, francuskiej, tureckiej, malajskiej i indonezyjskiej.

W styczniu 2010 roku zdobył nagrodę za najlepszą piosenkę religijną dzięki piosence "Ya Nabi Salam Alayka".

Historia udziałów

22. edycja Ukraina Ukraina Palestine will be free angielski 10 43