FANDOM

Marija Nazariwna Yaremchuck - (urodzona 02 marca 1993 roku) ukraińska wokalistka. Reprezentantka kraju podczas 59. edycji Eurowizji, który odbył się w Danii, 2014 roku.

ŻycieEdytuj

Urodziła się jako córka Nazirija (znany ukraiński śpiewak estradowy) i Daryny Yaremchuk. Ma trójkę rodzeństwa; Dmytro Yaremchuk (muzyk), Nazairy Yaremchuk i Vera Yaremchuk.

Śpiewa już od szóstego roku życia. Studiowała na wydziale historii, politologii i polityki zagranicznej Czerniowickiego Uniwersytetu Narodowego. Uczęszczała również do klasy wokalnej na Kijowskiej Gminnej Akademii Sztuki Cyrkowej i Estradowej. Nie udziela się w polityce, jednak wiadome jest, że popiera Partię Regionów.

Maria, poza ukraińskim (który jest językiem ojczystym) zna również angielski, niemiecki, włoski i rumuński. Rozumie też język polski.

Prywatnie jej ulubionymi wykonawcami są Elvis Presley, Freddie Mercury, Elton John, Whitney Houston, Maroon 5 i Iwo Bobul. Kibicuje za to FC Barcelonie, Dynamu Kijów i Szachtarowi Doniec.

KarieraEdytuj

W 2012 roku wzięła udział w ukraińskim odpowiedniku The Voice of Poland - Hołos Krajiny, gdzie rywalizowała w drużynie Ołeksandra Ponomariowa. Dotarła do finału, zajmując czwarte miejsce. W tym samym roku reprezentowała Ukrainę na festiwalu New Wave, gdzie zajęła miejsce na podium - trzecie. Pod koniec 2012 roku wzięła udział w ukraińskich eliminacjach do 58. Konkursu Eurowizji, zajmując piątą pozycję. Zaśpiewała wtedy piosenkę "Imagine".

Rok później wygrała preselekcje, dzięki czemu stała się reprezentantką Ukrainy na ESC. Podczas 59. edycji wykonała "Tick-tock". Dostała się nawet do finału, jednak ostatecznie zajęła szóste miejsce.

W 2016 roku wzięła udział w sesji zdjęciowej dla magazynu Maxim. Zdjęcia znalazły się w czerwcowym wydaniu tego czasopisma.

Historia udziałówEdytuj

16. edycja Ukraina Ukraina Tick-tock angielski 9 49