FANDOM

Maroko – państwo położone w północno-zachodniej Afryce nad Oceanem Atlantyckim i Morzem Śródziemnym. Stolicą państwa jest Rabat. Należy do państw Maghrebu.

Od wschodu graniczy z Algierią a od północy z hiszpańskimi eksklawami: Ceutą i Melillą. Formalnie na południu graniczy z Saharą Zachodnią, faktycznie to graniczące z Mauretanią terytorium jest w większości pod kontrolą marokańską.

Językami używanymi w Maroku są: arabski(urzędowy), berberyjski(według nowej ustawy, urzędowy), francuski(nieurzędowy).

Bogactwa naturalne: fosforyty, fosforany, rudy żelaza, mangan, ołów, cynk.

W 1987 Maroko złożyło wniosek jako kandydat Unii Europejskiej. Odmówiono mu szans na członkostwo, m.in. z powodu nierozwiązanego konfliktu z Saharą Zachodnią. Od tego czasu pozostaje krajem stowarzyszonym.

Najbardziej popularnymi regionami turystycznymi są wybrzeża Morza Śródziemnego oraz Oceanu Atlantyckiego. Oprócz licznych mniejszych kąpielisk nadmorskich znajduje się w Maroku kilka większych miast, o wysokich walorach turystycznych: Rabat, Casablanca, Tanger, Marrakesz i Agadir. Do godnych odwiedzenia można również zaliczyć trzy dawne stolice królewskie: Fez, Marrakesz i Meknes. Na południu kraju wartym odwiedzenia jest Tiznit, gdzie na lokalnym targu oferowane są wyroby biżuterii berberyjskiej oraz przejazdy na dromaderze. W Kulmim istnieją targi wielbłądów. Dzięki dogodnym połączeniom promowym turyści z Francji i Hiszpanii stanowią większość w ogólnym udziale odwiedzających ten kraj. Turystyka stanowi coraz większe znaczenie w gospodarce Maroka, które jest w czołówce państw afrykańskich (po Egipcie i Tunezji) pod względem wielkości ruchu turystycznego.

Historia udziałów Edytuj

16. Gabriela Gunčíková I Stand angielski 4 67
17. Madonna Frozen angielski 1 100
18. Brooke Borg Unstoppable angielski 17 40
19. Ahmed Chawki Time Of Our Lives angielski 15 27,5
27. Malika Ayane Tempesta arabski 10 47
28. Zayra Trop c'est trop francuski 18 25

Konkursu zorganizowane w MarokoEdytuj