FANDOM

Mieczysław Szcześniak - (urodzony 09 lipca 1964 roku) polski piosenkarz, kompozytor i aktor.

Życie

Urodził się 9 lipca 1964 roku w Kaliszu. Imię odziedziczył po swoim dziadku od strony matki, która w dniu jego porodu miała zaledwie dziewiętnaście lat. Mężczyzna ma dwie młodsze siostry, w tym o osiem lat młodszą Sylwię.

Uczył się w Liceum Ogólnokształcącym im. Mikołaja Kopernika w Kaliszu. Studia rozpoczął w 1987 roku na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach.

Kariera

Zadebitował w zespole muzycznym Ikary w wieku sześciu lat. Potem dołączył do Funk Factory, w którym w 1984 roku zarejstrował swoje pierwsze nagrania dla Polskiego Radia w Szczecinie. Wystąpił w "Śpieważ każdy może" i Ogólnopolskim Młodzieżowym Przeglądzie Piosenki we Wrocławiu, dzięki czemu otrzymał przepustkę do udziału w konkursie piosenki w Opolu, gdzie w 1985 roku, za wykonanie piosenki "Przyszli o zmroku" otrzymał główną nagrodę im. Anny Jantar.

Dwa lata później wykonał dwie piosenki - "Mój Harley Davidson" i "Gdzieś tam..." w filmie "Opowieść Harleya". W 1999 r. nagrał z Edytą Górniak utwór "Dumka na dwa serca" do filmu "Ogniem i mieczem". W tym samym roku reprezentował Polskę w Konkursie Eurowizji z piosenką "Przytul mnie mocno", gdzie zajął osiemnaste miejsce. Jest jednym z założycieli zespołu New Life'm, grającego muzykę rockową z przesłaniem chrześcijańskim.

18.03.2006 roku, "Dumka na dwa serca" wygrała plebiscyt na "Najpiękniejszą piosenkę z sercem" zorganizowany przez TVP1 i Radio RMF FM. Wygrała też Złotą Kaczkę w kategorii najlepszej muzyki filmowej.

14. marca, tego samego roku, ukazał się teledysk do piosenki "Wstawaj", którą nagrał wspólnie z Tabbem i Mezem. Wydał też swoją kolejną płytę pt. "Zwykły cud". W 2007 r. wziął udział w XLIV Krajowym Konkursie Polskiej Muzyki w Opolu. Wykonał tam swój nowy utwór "Bajka, że to ja". Na tym samym festiwalu wystąpił wspólnie z Kasią Cerkwicką i Justyną Steczkowską. 

Wielokrotnie współpracował z zespołem TGD jako solista. W 2010 roku wziął udział w koncercie związanym z nagraniem ich nowej płyty - "Liczy się każdy dzień". Śpiewał czołówki wielu znanych krekówek w polskiej wersji: "Kacze opowieści", "Chip i Dave: Brygada RR", oraz "Agent Kaczor". Jest laureatem nagród takich jak; Bursztynowy Słowik i Fryderuków, którą zdobył trzykrotnie.

Historia udziałów

13. edycja Ukraina Ukraina Dumka na dwa serca[1] polski 3 57

Przypisy

  1. Utwór nagrany wraz z Edytą Górniak