FANDOM

Rosja - państwo rozciągające się od wschodniej Europy poprzez północną część Azji po Ocean Spokojny. Federacja Rosyjska jest największym państwem na świecie pod względem powierzchni oraz szóstym największym w historii świata. Pod względem liczby ludności zajmuje 9. miejsce. Rosja należy do największych gospodarek świata, pod względem PKB zajmuje 6. miejsce na świecie. Państwo rosyjskie dysponuje największymi na świecie zasobami naturalnymi i źródłami energii. Rosja jest członkiem wielu międzynarodowych organizacji, m.in. jednym z pięciu stałych członków Rady Bezpieczeństwa ONZ, G20, Euroazjatyckiej Unii Gospodarczej, Wspólnoty Niepodległych Państw, Szanghajskiej Organizacji Współpracy i odgrywa znaczącą rolę w polityce światowej.

Klimat przeważnie kontynentalny strefy umiarkowanej i podbiegunowej, na niewielkim obszarze wschodniego wybrzeża klimat monsunowy, a nad Morzem Czarnym klimat podzwrotnikowy typu śródziemnomorskiego. Średnia temperatura lipca od +2 °C na północnym wybrzeżu i +15 °C na wschodzie do +25 °C na południu Niziny Wschodnioeuropejskiej. Średnia temperatura stycznia od +1 °C nad Morzem Czarnym i –6 °C na zachodzie do –20 °C na wschodnim wybrzeżu i poniżej –30 °C w Syberii Wschodniej (w rejonie Ojmiakonu ok. –50 °C). Roczna suma opadów od ponad 600 mm na krańcu zachodnim i wschodnim do około 200 mm na Syberii Środkowej i Wschodniej oraz poniżej 200 mm na Nizinie Nadkaspijskiej. W wysokich górach do 1000 mm. Pokrywa śnieżna utrzymuje się od 1 miesiąca nad Morzem Czarnym do 9 miesięcy na wybrzeżach Morza Arktycznego.

Historia udziałów Edytuj

Brak reprezentanta w 1. edycji
2. Sergey Lazarev Idealnyj Mir rosyjski 11 50
3. KeshYou Rizamyn kazachski 1 97
4. Leningrad Eksponat rosyjski 16 34
5. Dima Bilan W tvoyey golovye rosyjski 10 45
6. MISTER D. HAJ$ polski 15 33
7. Tayanna Люблю rosyjski 11 49
8. Sarsa Volta polski 19 17
9. Sasha Holiday Chameleon angielski 8 57
10. Айдана Меденова Cy rosyjski 13 45
11. BØRNS Electric Love angielski 11 57
21. Skott Glitter & Gloss angielski 14 38
22. Aimer Brave Shine angielski 1 97
23. Omnimar Out of my life angielski 7 69

Konkursy zorganizowane w Rosji Edytuj