FANDOM

Rumunia - państwo w południowo-wschodniej części Europy. Graniczy z Węgrami i Serbią na zachodzie, Bułgarią na południu wzdłuż Dunaju oraz Ukrainą i Mołdawią na północy. Kraj ma także dostęp do Morza Czarnego. Stolicą oraz największym miastem Rumunii jest Bukareszt.

Karpaty stanowią dominującą formę krajobrazu w środkowej Rumunii (stanowią ponad 30% całej powierzchni kraju) i otaczają Wyżynę Transylwańską. Trzy najwyższe szczyty Rumunii to Moldoveanu (2544 m), Negoiu (2535 m) i Viștea Mare (2527 m) w Górach Fogaraskich.

Rumunia jest najuboższym po Bułgarii krajem w Unii Europejskiej. Najważniejszymi gałęziami są górnictwo, hutnictwo i przemysł maszynowy. W Rumunii rozwija się także turystyka.

Rumunia leży w strefie umiarkowanego klimatu kontynentalnego. Zróżnicowany teren i wpływ Karpat powoduje wyraźne różnice klimatyczne pomiędzy różnymi regionami kraju. Fauna jest typowa dla lasów mieszanych środkowej części Europy i jest dobrze zachowana. Roślinnością potencjalną Rumunii są lasy liściaste na nizinach i wyżynach oraz lasy iglaste na terenach wysokogórskich. 

Rumunia graniczy z Serbią na południowym zachodzie, Bułgarią na południu, Ukrainą na wschodzie i północy, Mołdawią na wschodzie, oraz Węgrami na północnym zachodzie.

Historia udziałów Edytuj

31. Andrea Bocelli & Sarah Brightman Time to Say Goodbye angielski 7 65
32. Queen We Will Rock You angielski 3 85
33. Nicoleta Nuca, INNA & Antonia Nu Sunt rumuński 6 62
34. Nicoleta Nuca Inima Mea rumuński 12 44
35. Anna Ritsmar Starlight angielski 15 19
36. Idina Menzel Let It Go angielski 19 15
37. Serena Safari angielski