FANDOM

Sabaton - szwedzki zespół wykonujący muzykę z pogranicza power i heavy metalu. Tematyka większości utworów powiązana jest z historią. Do 2016 roku grupa wydała osiem albumów studyjnych niejednoznacznie ocenianych przez krytyków muzycznych. W 2006 i 2007 grupa uznawana była za najlepszy zespół hardrockowy w Szwecji.

KarieraEdytuj

Zespół powstał w 1999 roku w Falun z inicjatywy wokalisty i klawiszowca - Joahima Brodéna, gitarzystów - Rikarda Sundéna i Oskara Monteliusa, basisty - Pära Sundströma oraz perkusisty - Richarda Larssona. Zimą, w 2000 roku, w studiu Abyss muzycy zarejsestrowali kilka utworów. Po niedługim czasie ukazała się kompilacja pt. "First for Fight". Rok później Larsson odszedł z zespołu, a zastąpił go Daniel Mullback. 4 marca 2005 na światło dzienne wyszedł ich debiutancki album zatytułowany "Primo Victoria". Wkrótce potem do Sabatonu dołączył Daniel Mÿhr, który objął część obowiązków Brodéna. W ramach reklamy, zespół zagrał szereg koncertów w Niemczech i Szwecji, w tym na festiwalach Szwecji Gates of Metal oraz Sweden Rock Festival.

28 lipca 2006 roku został wydany drugi album pt. "Attero Dominatus". Płyta była promowana podczas siedmiotygodniowej europejskiej trasy koncertowej wraz z Edguy i DragonForce. Dodatkowo, do "Metal crue" i "Attero Dominatus" zostały zrealizowane teledyski. Rok później, 16 marca, ukazał się trzeci album pt. "Metalizer". Zajął on 21. miejsce w szwedzkiej liście sprzedarzy.

Od marca 2008, do listopada 2009, muzycy zagrali 72. koncerty w ramach trasy Art Of Live Tour. W 2010 roku ukazał się kolejny album zespołu, zatytuowany "Coat of Arms". Dwa lata później w grupie doszło do rozłamu, w efekcie czego skład opuścili Daniel Mÿhr, Daniel Mullback, Rikard Sundén oraz Oskar Montelius. Ich miejsce zajęli gitarzyści Christoffer Rörland i Thobbe Englund i perkusista Robban Bäck.

Historia udziałówEdytuj

14. edycja Norwegia Norwegia Wermacht angielski 7 66
20. edycja Islandia Islandia The Last Stand angielski 3 77