FANDOM

SerbiaRepublika Serbii – państwo w południowej Europie, powstałe 5 czerwca 2006 roku po rozpadzie federacji Serbii i Czarnogóry. Wcześniej republika związkowa Federacyjnej Republiki Jugosławii (1992-2003), i Serbii i Czarnogóry (2003-2006). Stolicą jest Belgrad. Serbia graniczy z Węgrami na północy, Rumunią i Bułgarią na wschodzie, Macedonią i Albanią na południu oraz z Czarnogórą, Chorwacją i Bośnią i Hercegowiną na zachodzie.

Od 29 lutego 2012 r. kraj ten posiada status oficjalnego kandydata do Unii Europejskiej, a w czerwcu 2013 UE wyraziła zgodę na rozpoczęcie rozmów akcesyjnych w styczniu 2014.

Graniczy z ośmioma państwami. Kraj nie posiada dostępu do morza, jednak dzięki Dunajowi możliwa jest żegluga do innych państw Europy Środkowej i Wschodniej oraz do Morza Czarnego.

Klimat Serbii jest zróżnicowany. W północnej części dominuje klimat kontynentalny, z zimnymi zimami i gorącymi latami z częstymi opadami deszczu, w południowej natomiast klimat śródziemnomorski, z gorącymi, suchymi latami i jesieniami, a także dość chłodnymi zimami z opadami śniegu.

Serbskie terytorium składa się z bogatych, żyznych równin północnej Wojwodiny, wapniowych wzgórz i kotlin na wschodzie, oraz, na południu, z gór i wzgórz.

Historia udziałów Edytuj

Brak reprezentanta w edycjach 1 - 6
6. Smokey Mountain The Coconout SOng angielski 8 43
7. Marija Šerifović Svoja i Tvoja serbski 12 49
Brak reprezentanta w 8. edycji
9. Aca Lukas Volis Li Me serbski 16 20
10. Jelena Tomašević Ime Moje serbski 7 63
Brak udziału w edycjach 11-30
31. Daryl Hall & John Oates Out Of Touch angielski 16 32
32. Toto Hold The Line angielski 6 66
Brak reprezentanta w 33. edycji
34. Majk Dashni serbski 14 38
35. Dagur Sigurðsson Í stormi islandzki 14 21
36. REO Speedwagon Keep on Loving You angielski 18 29
37. Partizan Belgrad Hymn serbski 20 28
38.
39.
40.